スポンサーサイト


#9 DAY6 (the last day)

ついにキャンプ最後の一日となってしまいました。

Unfortunately, it's time to close this camp.



今日は宿泊施設を出発し、金閣寺、三十三間堂を訪れました。

Today, we left the place we stayed in and visited Golden Temple and Sanjusangendo.


s-b.jpg


金閣寺では、朝日を浴びて輝く金閣寺を来日生がうれしそうに眺めていたのが印象的でした。

At Golden Temple, we were really glad to see that foreign students looked at that temple happily.

s-a.jpg


三十三間堂では、1001体の仏像をながめそれぞれが静かに日本の文化を体感しているようでした。

In Sanjusangendo, the students seemed to feel Japanese culture deep in their heart while they were looking at 1001 statues of Kannon.




その後京都駅に向かい、そこでみんな揃って最後の昼食をとりました。

Then we left for the Kyoto station and ate the last lunch all together there.

s-c.jpg


その後最後の思い出づくりとして、20人以上でのプリクラ撮影に挑戦しました。成功したとは言えませんが、みんなの良い思い出になったと思います。

After lunch, we tried to take Purikura with more than 20 people to make a special last memory. I cannot say it succeeded, but it must become one of the best memory in this camp.

s-094.jpg


京都駅でさよならする3人に涙しながら別れを告げ、名古屋駅へと向かいました。

We had to say good bye to 3 students in tears and left for the Nagoya station.

s-103.jpg


バスではキャンプ中にとったムービーをみてこのキャンプを振り返ったり、みんなが一言ずつ挨拶をしました。

We watched our video we took in the camp and looked back on our stay. Then each person thanked to everyone by saying in his or her own words.



名古屋駅に着くと全員が別れを惜しみながらさよならを言い、涙を流していました。

When we arrived at the station, all of us said bye to others and cried.



来日生はこれから各々のホストファミリーのお宅にホームステイします。彼らの滞在が素晴らしいものになるよう祈っています。

これからも連絡を取り合い、いつかみんなで再会できることを楽しみにしています。

The students start their homestay from now on, I hope their stay in Japan will be a great one.

We will keep in touch with each other, and I'm looking forward to seeing you again in the near future.




担当:藤井

written by Ai Fujii
スポンサーサイト

comment

管理者にだけ表示を許可する

No title

キャンプ お疲れさまでした!
毎日楽しそうで、うらやましいかったです。
日を重ねるごとに 来日生の表情が輝いていくのをみて、
キャンプスタッフの皆さんの頑張りがあるから
この笑顔があるのだと思いました。
本当にお疲れさまでした。

またお話聞かせてくださいね☆

キャンプお疲れ様でした(^o^)
来日生の表情をみても、とても楽しかったんだろうなというのが伝わります☆
僕も来年のキャンプには参加出来るように頑張ります\(^o^)/
calendar
08 | 2017/09 | 10
- - - - - 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Camp Diary
What's new!?
Comments
Past Camp Blog
