スポンサーサイト


#8 DAY5



今日は京都観光の1日目でした。
東大寺と清水寺は有名な観光地なので、多くの来日生が名前を知っていて行くのを楽しみにしていました。
まずは東大寺です。東大寺では、体の大きい男の子も含めほぼ全員が大仏の鼻の穴と同じ大きさだといわれている柱の穴をとても楽しそうに通り抜けていました。また、奈良公園では怖がりながらも鹿にえさをあげることも楽しみました。
image001.jpg

お昼御飯は近鉄奈良駅東向商店街でうどんや和食などを食べました。
image007.jpg

多くの来日生が箸をつかってうどんなども食べられることに驚きました。
次に向かったのは清水寺です。清水寺ではおみくじ、音羽の滝、縁結び祈願を楽しんでいました。
また、ここでちょうど雪が降りました。マレーシアの来日生は初めて見る雪だと興奮していました。良い体験をしてもらえて良かったです。
image005.jpg

清水坂では八つ橋を食べたり、ジブリショップへ行ったりして楽しんでいました。
また、感想文を作成した後はメッセージカードでお互いに感謝の気持ちを伝えました。
image003.jpg


Today is first sightseeing day in Kyoto.
Todaiji and Kiyomizu temple are famous places, so many the YCE students know them.
First destination is Todaiji. The YCE students enjoyed to go through the column which is said that this is same size with nasal cavity of Daibutsu.
At Nara Park, they enjoyed feeding to deer.
At lunch, we ate Udon or some Japanese food on Nara station Commercial Street.
I was surprised that they can use chopsticks to eat Udon.
Next destination is Kiyomizu temple. They enjoyed Omikuji (a written fortune), Otowa falls and matchmaking wish. And it was snowing!! For Malaysian it was first time to see snow, so they was very excited it. I was glad to get good experience.
At Kiyomizu Zaka, they ate Yatsuhashi, went to GHIBLI shop.
They wrote their essay and message card to tell your appreciate mind.



スポンサーサイト

comment

管理者にだけ表示を許可する

calendar
10 | 2017/11 | 12
- - - 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 - -
Camp Diary
What's new!?
Comments
Past Camp Blog
